utorok 16. mája 2017

Stephanie Garber - Caraval - recenzia

Ak ste o Caravali počuli čokoľvek, nevyrovná sa to skutočnosti. Veru, veru...


Kto o tejto knihe nepočul? Podľa mňa v poslednej dobe o nej hovorili, písali, postovali hádam všetci. A knihe dávali pomerne vysoké hodnotenia, tak som bola veľmi zvedavá, čo je to všetkom pravdy, respektíve je to naozaj všetko len hra?

Scarlett a Tella sa niekoľko rokov chcú zúžastniť Caravalu, hry kde nič nie je isté, nesmieš veriť nikomu a ničomu. Hry, ktorú ovláda mágia. Konečne dostanú pozvánku priamo od režiséra Legendy. Avšak hneď po príchode zistia, že jedna zo sestier je hlavným terčom v tejto hre. Režisér ju uniesol a všetci hráči ju musia nájsť a ak sa im to podarí, výhra v podobe priania ich neminie. 

Takže na začiatok - tá obáálka. Je nádherná. kúzelná, veď bodaj by aj nie, keď má byť kniha plná mágie. To čo je vnútri tejto obálky, ma však až tak neočarilo. Za mňa Caraval vyzeral zo začiatku veľmi sľubne, pretože autorka v nej začala s opisom rôznych ostrovov a impérií, ktoré naznačovali, že v knihe sa dostaneme do úplne nového vymysleného sveta. Avšak ako sme sa dostali do Caravalu, tak tam sme aj zostali. Nijak bližšie tento svet nebol opísaný, všetko sa to dialo na jednom mieste.

Postavy - hmm vôbec ale vôbec som si k nim  nevytvorila puto. Scarlett mi liezla na nervy. Tella tam v podstate skoro vôbec nebola. Julien, ok ten bol z nich asi najzáujímavejší. Ale z nejakého dôvodu sa ma vôbec nedotklo to, čo sa s tými postavami udialo/neudialo. 

Taktiež som mala problém predstaviť si ten Caraval. Jednotlivé scény mi prišli, že sa nejak rýchlo udiali. V jednom momente bola Scarlett tu a zrazu bola niekde inde a nie mágia v tom nebola. Miestami ma kniha bavila, ale potom podivné opisy, ktoré mi nedávali zmysel. Niektoré časti som musela čítať aj dvakrát.

Koniec, cháp posledných 60 strán, bol super. Avšak kvôli tomu, že som si nevytvorila to puto k hlavným postavám, čítala som to bez emócií. Knihe dávam body za fakt veľmi peknú obálku a za ten koniec. 

Moje hodnotenie:
4,8 /10


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára