utorok 6. júna 2017

Recenzia - Na dvore z tŕňov a ruží od Sarah J. Maas

No čo dodať. Zoznámte sa s mojou TOP knihou za mesiac máj:
Hlavnou hrdinkou tejto série je Feyre, mladá dievčina, ktorej rodina sa zrazu ocitla v chudobe. Matka jej zomrela a jej otec sa o svoje tri dcéry nemôže kvôli chromej nohe postarať. Feyre je ako jediná z rodiny schopná zaobstarať potravu a nejaké peniaze, keďže je schopná lovkyňa. Avšak jedného dňa sa jej podarí zabiť vlka, ktorý už na prvý pohľad nie je obyčajným vlkom, ale férom vo svojej živočíšnej podobe. Jedného dňa sa na prahu jej domova zjaví ďalší netvor, ktorý si nárokuje jej život na jeho panstve ako cenu za zabitie jeho kamaráta. A tak sa Feyre ocitá v ríší férov, kde spoznáva netvora Tamlina a jeho kamaráta Luciena a postupne si musí začať zvykať na svoj nový život bez rodiny. Sledujeme ako sa nenávisťmedzi Feyre a Tamlinom postupne mení cez kamarátstvo na vášnivý vzťah, ktorý možno nie je len tak náhodný. Feyre zistí, že v ríši férov začína vyčínať nejaká choroba, ktorá by sa mohla dostať cez hranicu do sveta ľudí a snaží sa zistiť, čo stojí za touto chorobou a ako ochráni svoju rodinu. Avšak do toho vstupuje Ona, tá ktorej sa všetci boja a jej milenec/poskok Rhysand.

Sarah J. Maas má svoj špecifický štýl písania kníh. To som zistila už pri čítaní tak veľmi ospevovanej sérii Trón zo skla, pri ktorej som mala trošku problém, že autorke strašne dlho trvá, kým sa dej rozbehne. Preto som sa obávala, či aj táto séria nebude presne taká istá. Avšak ACOTAR ma bavil omnoho viac ako Trón zo skla.

Popravde aj v tejto knihe sa začiatok trošku tiahne, avšak po prvých 100 stranách tu knihu iba hltáte. Trošku som mala problém držať krok so všetkými tými princami a kráľmi temnoty a najvyššími a neviem čím všetkým, pretože Sarah nám predostrela naozaj komplikovane prepracovaný svet. 

Feyre je správne drzá, šikovná, v knihe je vidieť, ako sa jej postava vyvíja. Lucien má presne ten štýl humoru, ktorý sa mi páči. A Tamlin. Jaj, Tamlin. Ten si moje srdce získal hneď. Pokiaľ nežijete na nejakej zvláštnej planéte, tak asi viete aký ošiaľ vyvolal druhý diel tejto série, ktorý je zatiaľ preložený len do češtiny a určite ste si všimli vznik Rhysandoizmu, pre mňa zatiaľ nepochopiteľného ošiaľu okolo tejto postavy, pretože Tamlin je jednoducho prototyp toho správneho hlavného hrdinu, do ktorého sa zamilujete. Je to starostlivý oddaný panovník, s veľkým chladným srdcom, ktoré je aj tak schopné toľkej vášne. Áno a tej vášne tam bolo dosť a bola na moje počudovanie veľmi poeticky opísaná, miestami mi to až vyvolávalo úsmev na perách. Ale to som prekusla. 

Na dvore z tŕňov a ruží je jednoducho moja nová závislosť a už teraz odčítávam dni, kým vyjde u nás aj druhý diel. 

Moje hodnotenie
10/10 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára