utorok 22. augusta 2017

Everything, everything aneb tenkrát poprvé v angličtine

Neviem ako vy, ale cez leto pri mori asi najradšej čítam také tie romantické presladené romanťáčiny. A ešte ak má do kín prísť aj jej sfilmovaná verzia, tak treba rýchlo prečítať knižnú predlohu.

Preto mi na dovolenke nesmela chýbať kniha Everything, everything od Nicoly Yoon.


Hlavnou hrdinkou tejto knihy je Madeline, ktorá od malička bola často chorá a je vyslovene alergická na svet. Celý život trávi spolu so svojou mamou a opatrovaľkou zatvorená v dome, kde je všetko kontrolované, od vzduchu, ktorý dýchajú až po jedlo. Jedného dňa sa do susedného domu prisťahuje nová rodina a ju zaujme najmä chlapec Olly. Nakoniec si nájdu svoje cestičky a začnú si medzi sebou vypisovať správy, presvedčia opatrovateľku, nech ho prepašuje do domu, aby mohli chvíľu stráviť spolu. Nakoniec sa do seba zaľúbia (what a suprise), čo sa samozrejme nepáči Madelininej mame (what a surprise agaaain), pretože vie, že sa môže popáliť a obáva sa, že jej Olly môže zlomiť srdce? Alebo aj niekto iný?

Dej bol veľmi predvídateľný a dokonca mám aj pocit, že som niečo podobné buď už čítala alebo videla. Takže nečakajte niečo prevratné. Avšak na leto je táto kniha ako stvorená. Postavy si obľúbite, aj keď miestami len krútite hlavami a hovoríte si, veď čo čakali. Ale samotná romanca medzi nimi bola taká milá, že sa stále musíte iba tak prihlúplo usmievať.

Bola to moja úplné prvá kniha, ktorú som prečítala celú v angličtine a ak sa niekto pohráva s touto myšlienkou, že by niečo takéto chcel skúsiť, tak táto kniha je ideálna. Angličtina nie je až taká komplikovaná a aj napriek tomu, že sa tam často spomína choroba, ktorou trpí hlavná hrdinka, nebolo to ťažké na pochopenie.


Moje hodnotenie
6/10 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára