piatok 7. apríla 2017

Veľké malé, ale aj tak klamstvo - recenzia

Keď som zistila, že HBO uvedie tento rok nový seriál Veľké malé klamstvá, o ktorom všetci hovorili, aký je skvelý, tak som si povedala, že tým pádom musí byť kniha od Liane Moriarty úplná bomba.





A veruže som sa nesklamala.

Do malebného mestečka na Pirriweeskom polostrove sa prisťahuje slobodná matka Jane so svojím malým synom Ziggym. Hneď v prvý deň v škôlke ho obvinia, že napadol svoju spolužiačku, avšak tvrdí, že to neurobil. V Jane sa prebudi materinský ochranársky pud a samozrejme verí svojmu synovi. Na jej stranu sa postaví Madeline spolu so svojou kamarátkou Celestou. No to ešte nevedia, že tým započali boj medzi nimi a zvyšnými zbohatlíckymi mamičkami.

Postupne sa dozvedáme, čím všetkým si v živote tieto tri postavy museli prejst. Pritom už od začiatku vieme, že sa stala nejaká vražda.

Takmer každá kapitola začína s vyjadreniami mamičiek, ktorých deti chodia do tej istej škôlky ako Ziggy a samozrejme každá má svoj názor na samotnú vraždu a všetky udalosti, ktoré jej predchádzali.

Kniha sa síce zo začiatku pomalšie rozbieha, avšak každé jedno "tajomstvo" vám vyrazí dych a ku koncu vám to všetko zapadne do seba.

Je to taká kniha, ktorú ku koncu čítate s otvorenými ústami a hovoríte si "Čoooo? Wooow! Uuuu.."

Obal knihy (síce je to paperback a serialové vydanie) je veľmi príjemný na dotyk. Ani som nevedela, že aj toto môže dotvárať celkový dojem. No veruže u mňa áno.

Každopádne túto knihu môžem odporučiť všetkým, ktorí majú radi príbehy zahalené rúškom tajomna, nejastností. Nie je to detektívka v pravom slova zmysle, ale ak máte radi krimi a aj také ženské romány, určite vás to nesklame.


P.S. má ale teraz zmysel pozerať ten seriál? Hmmm...


Moje hodnotenie:
9/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára