sobota 1. apríla 2017

La vie est belle a hlavne v Paríži

Ahojte,

Neviem ako vy, ale ja najradšej čítam knihy počas Vianoc. Každý rok využijem toto obdobie kľudu a pohody a väčšinu času strávim v posteli s knihou v ruke.Ostatné Vianoce tomu neboli žiadnou výnimkou a tak som si vrámci knižných darov vypýtala knižku od Nicolasa Barreaua Paríž je vždy dobrý nápad.




Je to príbeh o Rosalie Laurentovej, majiteľke malého papiernictva v Paríži, ktorej veľkou záľubou je výroba blahoželní, ktoré v jej papiernictve predáva. Má priateľa, ktorý nespĺňa zrovna všetky jej ideály, aj keď rozmýšľam, si vôbec nejaké spĺňal.

Ďalšou postavou je starší spisovateľ detských kníh Max Marchais, ktorého vydavateľ bombarduje telefonátmi, aby na výročie svojej tvorby, vydal novú knihu pre deti. Avšak predsa len sa rozhodne vydať poslednú knihu a zhodou okolností sa ocitne v Rosalininom papiernictve a jej tvorba ho tak uchváti, že ju poprosí, aby ilustrovala jeho knihu Modrý tiger.

No do Rosalininho života vstúpi ďalší muž, Robert profesor literatúry z New Yorku, ktorý tvrdí, že ten príbeh o Modrom tigrovi mu v detstve rozprávala každý deň jeho teraz už mŕtva matka. A tým sa to všetko len začína.

Kniha je pútavo písaná, veľmi ľahko číta. Síce je zápletka veľmi predvídateľná, v podstate hneď od začiatku viete, ako to asi skončí, ale aj napriek tomu je to príjemné čítanie. Je v nej trošku lásky, trošku záhady aj vtipných situácií. Do hlavnej predstaviteľky sa viete rýchlo vcítiť. Vedľajšou postavou je aj samotný Paríž. Autor tak dôveryhodne opísal toto mesto, že som hneď mala chuť spraviť si výlet. V Paríži som bola iba raz v živote, ale vďaka tým presným popisom som mala pocit, akoby som tam práve bola a prechádzala sa jeho uličkami, cítila vôňu croissantov a kávy. Pokiaľ hľadáte niečo jednoduché na také to oddychové čítanie, Paríž je vždy dobrý nápad ;-)


Moje hodnotenie:
6.8/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára