piatok 7. apríla 2017

Bola táto kniha mojim Okamžikem štestí? - recenzia

Aj ja som prepadla tomu mediálnemu boomu a do svojej zbierky kníh dokúpila ostatnú knihu od Patrika Hartla Okamžiky štestí. A, nuž...

Zostala som v rozpakoch.

Nechcem ani tak rozprávať o čom tá kniha je, pretože pre mňa bola prekvapujúca už len prvá kapitola, od ktorej sa všetky radosti aj strasti hlavných hrdinov - súrodencov Veroniky a Jáchyma vyvíjajú, takže nechcem veľa prezrádzať. Všeobecne povedané kniha je o všetkom tom dobrom aj zlom v živote človeka. Jednu chvíľu sme hore a potom dole, ale treba si uvedomiť, že tie Okamžiky štestí si musíme naplno vychutnať.

Čo ma na knihe v prvom momente veľmi zaujalo, bol fakt, že kniha je v podstate dvojromán, z jednej strany autor vyrozprával príbeh Veroniky a z druhej strany príbeh Jáchyma. Vždy je zaujímavé vidieť, ako jednotlivé životné situácie vnímajú dve rozličné osobnosti. V tomto prípade je asi aj veľmi dôležité, ktorou časťou čitateľ začne. Ja som začala Veronikou a potom Jáchymom, Veronika mi prišla zo začiatku veľmi prekvapujúca, hneď sa tam odohralo veľa zaujímavých životných momentov, ale postupom času sa to začalo trošku naťahovať a už som poškuľovala po tej druhej časti. Hlavne kvôli tomu, že by som vedela, že konečne som za polovicou a už sa blížim ku koncu.

Ja osobne som taký ten typ čitateľa, ktorý potrebuje vedieť, kde cca sa nachádza v knihe, takže na tomto rozdelení, že z jednej strany si prečítam Veroniku a z druhej strany Jáchyma, mi vadilo to, že som nevidela, ako rýchlo mi ubúda z knihy. Nevedela som, či som za polovicou alebo nie. Aj keď logicky, mala som to vedieť, ale chápeme sa nie? Taktiež je čitateľ zvyknutý, že knihy majú nejaký ten úvod, potom zápletku a veľké rozuzlenie na konci. Ale keďže v tejto knihe sa stále niečo dialo, prišlo mi  to už až trošku moc a celý ten ich život mi potom prišiel nereálny.

Taktiež mi na knižke vadilo aj to, že samotný text bol veľmi členitý. Mala som pocit, že dej stále niekam skáče, pri tom sa jednalo stále o ten istý moment v živote tej danej postavy.

Suma sumárum musím povedať, že som od knihy čakala možno trošku viac, už aj kvôli tomu celému boomu na sociálnych sieťach. Príbeh bol zaujímavý, ale miestami teda veľmi nereálny, akoby sa autor snažil čo najviac zahrať na city. A v konečnom dôsledku, to na čo som sa tešila, teda to rozdelenie príbehu, mi kazilo celkový dojem z knihy.

Moje hodnotenie:
5/10